"ילדיכם אינם ילדיכם, כי פרי געגועי החיים אל עצמם. באים המה דרככם אך לא מכם, חיים עמכם אך אינם שייכים לכם. תנו לילדיכם את אהבתכם אך לא את מחשבותיכם, כי להם הגיגיהם" (חליל ג'ובראן, מהספר הנביא)
"מודעות חינוכית" - לסייעות הגנים והצהרונים
הסייעות בגנים הן אחד המרכיבים החשובים ביותר בגן הילדים ואף בחינוך הילדים בכלל. הן אלו שנמצאות עם הילדים רוב שעות היום, יותר מהגננת ולעיתים אף יותר מההורים. הסייעת לוקחת חלק בהשפעה ובעיצוב אישיות הילד ודפוסיו ההתנהגותיים, מחשבתיים ורגשיים. שעות העבודה הרבות ועומס המשימות יוצרים שחיקה רבה ועייפות החומר אצל הסייעות, ובנוסף הן לא תמיד מתוגמלות כראוי ולא נהנות מאפשרויות להתפתחות אישית ומקצועית. אנו מבקשים לענות על צרכים אלו ולכן פיתחנו את הסדנאות לצוות. אנו רואים חשיבות עליונה בהעשרה והעצמה של צוות הסייעות, מתוך התפישה החינוכית שכל אדם הוא מודל לחיקוי עבור הילדים, ומתוך ההבנה שהילדים סופגים לא רק את מילותיו של המבוגר, אלא גם את התנהגותו הבלתי מודעת. אם נעצים את סייעות הגנים, נעצים את הילדים!
מטרות חיזוק העולם הפנימי והרגשי של הסייעות, אשר אוטומטית ישפיע על הקשר עם הילדים בגן ועל הגישה החינוכית. גיבוש הצוות, חיזוק והעמקה של הקשרים הבינאישיים בצוות הגן ובצוות הכללי. העשרה של הצוות בתפישות חינוכיות שונות (אינטליגנציה רגשית ואינטליגנציות מרובות, חינוך דמוקרטי, דיאלוגי, אנתרופוסופי). העלאת המודעות של הצוות לגורמים שונים המשפיעים על העבודה החינוכית. פורקן ושיתוף של רגשות (תסכולים, חששות, קנאה וכו'), ותיעולם ל"מקומות בונים". שחרור, השראה ומילוי מצברים וכוחות חדשים לצוות.
כלי העבודה בהם נשתמש: מעגל הקשבה - שיחה מובנית, דמיון מודרך, אומנות ככלי לביטוי רגשי, תנועה ומשחק, למידה דיאלוגית - תהליכית