תכנית ייחודית שנותנת מענה לצורך הרגשי של התלמידים. התלמידים חווים את הפעילות דרך מעגלי שיח ופעילויות שיתופיות. מאוד עובדת על התפקוד האישי והבינאישי של הלומד . התלמידים הפנימו דרכה ערכים רבים של קשב, כבוד, ויתור ואחריות. עלי סלאמה, מנהל בית ספר אל שאביל (יסודי ב'), חורפיש.
תכנית בעלת גישה פתוחה וגמישה , ההולמת את התפיסה הרואה באדם מכלול ועולם, כמו גם רואה את הצורך הייחודי לו להתפתחות אישית. התכנית דוגלת בהתבוננות פנימית ובמוקד שליטה פנימי לצורך פיתוח חוסנו של הפרט בעולם של תקשורת בינ-אישית. מותאם לבתי ספר שלא פוחדים לפרוץ. אפרת שלו, יועצת בית ספר בראשית, בית אלעזרי.
התלמידים/ות נהנו מאוד מהפעילויות. הם זוכרים את המשחקים בכל הקבוצות ודיווחו על חוויה חיובית מהפעילות. הם הבינו שהפעילויות הן פעילויות שנועדו לפתח מיומנויות חברתיות. למדו על שיתוף פעולה ומרגישים שנתרמו מכך. תיקה אלקלעי-מימרן, מנהלת בית הספר המשותף, ת"א.
חברת "מים וסלע" ובראשה מר מיכאל אברהם, פועלת בבית הספר מזה כ- 3 שנים. העצימו את התפיסה החינוכית הדוגלת באיתור חוזקות, בפיתוח מידות טובות ובערכים – כבוד, סובלנות ומימוש עצמי. פעילות של מודעות וקשיבות לעצמי ולסביבה, פעילות הקוראת "לשים לב, להקשיב, לפגוש את מי שלצידי, לפגוש את עצמי". ממליצה בחום – אנו בבית הספר נהנים ונתרמים. רויטל שוהם, מנהלת בית ספר נעמי שמר, פ"ת.
חוג שנתי תהליכי לגני הילדים: "בשביל הלב" חוג רב תחומי ייחודי הנוגע בלבם של הילדים, מעצים אותם ונותן להם מקום לביטוי אישי וקבוצתי
"מים וסלע" מציעים חוגים תהליכיים, לכל אורך השנה וגם חצי-שנתי.
החוגים שלנו מיועדים לגני ילדים, בתי ספר וצהרונים. החוגים שלנו מפגישים, בדרכים שונות, את הילדים עם עצמם, מעודדים מודעות אישית ובין-אישית (אינטליגנציה רגשית), מחברים את הילדים לחברים ולטבע, ומעוררים בילדים יצירתיות וסקרנות טבעית לגבי החיים.
סילבוס השיעורים מתוכנן בקפידה כך שהילדים ינועו במסע התפתחותי מהקל אל הכבד, תוך שינוי מתמיד במתודות ליצירת גיוון ומתן ביטוי אישי וחקר אישי בכל אחת מהאינטליגנציות השונות של הילדים.
המפגש הוא אחת לשבוע ומשך כל שיעור הוא 30-45 דקות, תלוי בגיל הילדים ובצרכי המזמין.
כל החוגים מלווים בתפאורה ואביזרי עזר (תלבושות, כלי נגינה, קלפים ועוד) ואנו מגיעים עם כל חומרי היצירה הנחוצים בכל שיעור.
המדריכים שלנו הם בעלי ניסיון רב בעבודה עם ילדים החל מהגיל הרך, הם מקצועיים בתחומי התיאטרון, תנועה, אקולוגיה, יוגה, מודעות ועוד, והם כולם בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה ביותר...